inceptionestate 2023-08-09

هزینه های پزشکی و درمان در ترکیه

اگر به دنبال اخذ اقامت یا تابعیت ترکیه هستید، باید با  هزینه های پزشکی در ترکیه  نیز آشنا باشید. هزینه های پزشکی هزینه هایی هستند که شما باید حداقل سالی یک بار آن را بپردازید. با این حال، بیماری خود را اعلام نمی کند. بنابراین، عاقلانه است که با سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه آشنا باشید.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

ایران ایران، در ترکیه کلینیک تخصصی دیده نمی شود. می توان 80 درصد پزشکان عمومی بیماران را در بیمارستان ها ویزیت می کنند. داشتن یک کلینیک خصوصی در بین دندانپزشکان رایج تر است.

ترکیه سیستم بهداشتی خوبی دارد که تا حد زیادی به استانداردهای اروپایی نزدیک است. هزینه های پزشکی در ترکیه کمتر از استاندارد جهانی است. اما اگر قیمت ها را با کشور خودمان مقایسه کنیم، می توان گفت که هزینه ها کمی بالاتر است. در ادامه به توضیح انواع بیمه درمانی و هزینه های پزشک می پردازیم.

هزینه های پزشکی در ترکیه

خوب است که ترکیه رتبه دهم ارزان ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی را در جهان دارد. تنها در استانبول بیش از 1000 مرکز درمانی فعال هستند. بر خلاف کشور ما، بیمارستان های خصوصی و دولتی متفاوت است. به عنوان مثال بیمارستان های دولتی کمتر از نصف بیمارستان های خصوصی است. بیمارستان های دولتی فقط بیمه SGK را می پذیرند. این بیمه در کشور ما مانند بیمه تامین اجتماعی است. البته این بیمه فقط برای بیمه است.

همچنین بیمه های اختصاصی در بیمارستان های خصوصی و داروخانه های قراردادی قابل قبول است. نوبت دهی برای مراجعه به مراکز درمانی دولتی از طریق سایت  mhrs.gov.tr  ​​انجام می شود. در صورت وجود شرایط اورژانسی (مثل تصادف) می توانید وارد قسمت اورژانس بیمارستان نیز شوید. تعداد محدودی از بیمارستان های دولتی خدمات خود را در منزل ارائه دهنده می دهند.

اولین کشور ما اگر بیمه باید هزینه های زیادی را برای درمان بپردازد. حتی با بیمه هم باید 10 تا 40 درصد هزینه های درمان را پرداخت کنید. برخی از بیمه ها تمام هزینه های پزشکی، هزینه های دارو و هزینه های پزشک را پوشش می دهند. این نوع بیمه ها باید به پرداخت سالانه بالاتری نیاز داشته باشند.

درمان های بیمه درمانی در ترکیه

تمام افراد و دارایی که قصد اقامت بیش از 1 سال در ترکیه را دارند باید بیمه درمانی باشند. استانبول همچنین از بیمه را برای اقامت کوتاه مدت توصیه می کند استفاده می کند. ساکنان خارجی در ترکیه می توان شخصا خود را بیمه کنند.

بیمه درمانی در ترکیه به عواملی مانند انواع بیمه و مبلغی که سالانه پرداخت می شود، می دهد. طبق قوانین ترکیه، تمامی افراد زیر 17 سال و بالای 65 سال ملزم به پرداخت بیمه پرداخت. بیمه سلامت برای افراد 18 تا 23 سال حدود 400 لیر و برای افراد 23 تا 65 سال حدود 3000 لیر در سال است. اگر روند درمان شما نیاز به ادامه جلسه داشته باشید باید بین ده تا چهل درصد هزینه را خودتان بپردازید. در صورت عدم وجود بیماری خاص و شدید می توانید از خدمات رایگان موجود در داروخانه ها بهره مند شوید.

بیمه درمانی در ترکیه چه مواردی را پوشش می دهد؟

اگر در ترکیه بیمه درمانی دارید، موارد زیر را پوشش می دهد:

هزینه های بستری شدن در بیمارستان
درمان های سرپایی
خدمات بیمارستانی مانند اتاق عمل، بیهوشی، آزمایشگاه، رادیولوژی و ….
هزینه های پیوند عضو
شیمی درمانی، پرتودرمانی و دیالیز
درمان های دندانپزشکی و جراحی جراحی از تصادف یا جراحات
کلیه آزمایشات میکروبیولوژی و پاتولوژی
رادیولوژی و تصویربرداری
ام آی آی
هزینه های بستری شدن در واحدهای مراقبت ویژه
درمان های دارویی
ویزیت پزشک و انجام کلیه آزمایشات لازم. جهت تشخیص و وضعیت بیماری ها


چه مواردی تحت پوشش بیمه قرار دارد؟

موارد زیر پوشش بیمه درمانی در ترکیه:

بلایای طبیعی (مانند، زلزله، رانش زمین) جراحات
جنگی
صدمات ناشی از شورش
جراحات ناشی از حمله تروریستی
صدمات ناشی از تشعشعات ناشی از آسیب
های ورزشی حرفه ای مانند اسکی
واکسیناسیون ها مصنوعی خرید عینک، عصا کووید 19 همچنین صدمات ناشی از استفاده از اقلامی است که به عنوان حمل و نقل عمومی نمی‌شود و می‌تواند به بیمارانی که قبل از آمدن به آن‌ها مصرف می‌کنند، مشمول بیمه نمی‌شود.

هزینه ویزیت پزشک در ترکیه

اگر اقامت یا بیمه معتبر داشته باشید، هزینه های شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به عنوان مثال، اگر شما اقامت دائم ترکیه را دارید، نیازی به پرداخت هزینه ویزیت پزشک عمومی ندارید. هزینه ویزیت پزشک متخصص بستگی به محل ویزیت (بیمارستان خصوصی یا دولتی) و نوع بیمه دارد. هزینه تقریبی ویزیت پزشک متخصص در ترکیه بین 70 تا 200 لیر ترکیه می باشد.

هزینه های پزشکی و آزمایشات در ترکیه


هزینه بالای دارو

در مقایسه با ایران، دارو در ترکیه بسیار گران است. با این حال، داروها دارای استانداردهای اروپایی هستند. برخی از بیمه های درمانی داروهای خاصی را پوشش می دهند. اما اگر بدون بیمه مقیم ترکیه هستید، هزینه دارو می تواند سنگین باشد.

آزمایشات در ترکیه

آزمایشات در ترکیه مراحل جالبی دارند. حتی ساده ترین مریضی ها ممکن است نیاز به آزمایشگاهی داشته باشند. با این حال، برای دریافت نتایج لازم نیست تا روز بعد صبر کنید. پزشک می تواند نتایج را روی مانیتور در همان روز به شما نشان دهد. جالب است بدانید که آنتی بیوتیک به ندرت تجویز می شود. مهم است که هزینه های پزشکی و آزمایشات در ترکیه را با آنچه شما به آن کرده اید متفاوت باشد. در حالی که داروها کیفیت بالایی دارند، اما اگر بیمه نباشند، ممکن است گران باشند. مهم است که مراقب سلامتی خود باشید و آزمایشات لازم را انجام دهید، حتی اگر ممکن است غیرعادی به نظر برسند. به یاد داشته باشید، پزشک شما برای کمک به شما و پاسخ به هر سوالی که ممکن است وجود داشته باشد.